[Boards: 3 / a / aco / adv / an / asp / b / biz / c / cgl / ck / cm / co / d / diy / e / fa / fit / g / gd / gif / h / hc / his / hm / hr / i / ic / int / jp / k / lgbt / lit / m / mlp / mu / n / news / o / out / p / po / pol / qa / r / r9k / s / s4s / sci / soc / sp / t / tg / toy / trash / trv / tv / u / v / vg / vp / vr / w / wg / wsg / wsr / x / y ] [Home]
4chanarchives logo
/norgetråden/
Images are sometimes not shown due to bandwidth/network limitations. Refreshing the page usually helps.

You are currently reading a thread in /int/ - International

Thread replies: 255
Thread images: 117
File: skvæd.jpg (551 KB, 1600x1071) Image search: [Google]
skvæd.jpg
551 KB, 1600x1071
Brasiliansk gjest-utgaven.

Forrige: >>60055149

*prump*
>>
http://m.side2.no/underholdning/ser-du-hva-som-far-svenskene-til-a-le/3423228927.html

Hold dette i bakhodet neste gang dere spor dere selv om det ikke hadde vært bedre om staten gjorde X.
>>
File: Lawrence-Limburger[1].jpg (36 KB, 576x432) Image search: [Google]
Lawrence-Limburger[1].jpg
36 KB, 576x432
Jeg trodde uironisk at bilde relatert var basert på Tande P da jeg var liten.
>>
>>60081976
>Brasiliansk
hej
>>
Rettmessig tråd.
>>
>>60081976
> uironisk lage ny tråd med trådstarter som nettopp ble brukt
>>
>>60082216

Hei. Er du gjesten vår fra tidligere?
>>
>>60082231

1) Dette er ikke den samme trådstarteren, den er redigert på bakgrunn av en aktuell hendelse.

2) Den andre tråden har også en nylig brukt trådstarter, dog uten fordelen av å ha blitt redigert.
>>
File: 234787567889.jpg (131 KB, 488x632) Image search: [Google]
234787567889.jpg
131 KB, 488x632
>>60082075
>>
>>60082075

>Krukkene som står på broen er for små for å samle storre mengder vann når det regner.
>Når vi vanner krukkene kommer det 60-70 liter vann, og det gjor vi en gang i uken, sier han til avisen.

Du er kanskje liberalist, men du er ikke ekspert på vedlikehold av infrastruktur/parkvesen.
>>
>>60081976
Hvorfor er det aldri en utgave i mitt navn ? :P Godnatt tråden, denne fyren har blitt alkoholist
>>
>>60082426
>Du er kanskje liberalist, men du er ikke ekspert
Er det rart? Disse to virker virker ikke å ha noe overlapp i noen situasjoner
>>
>>60082426

Greit at du er sosialist, men du må være en ekstra dum sosialist om du kjoper den unnskyldningen. Ingen som dynger 70 liter væske på en jævla potteplante ilopet av en uke. Planter trenger ikke statlig innblanding for å overleve så lenge det regner litt sosialistanon. Det er unodvendig å vanne blomster når det regner sosialistanon.
>>
>>60082549
heem tappy?
>>
>>60082886
feil tråd, ignorer
>>
>>60082792

Det er ditt ord mot en som faktisk har kunnskap om temaet. Jeg vet hvem jeg stoler på, uansett hvor mye Ayn Rand har klaget over "offa domme staten :("
>>
>>60082906

Driter i hvor mye kunnskap han måtte ha, når vi begge kan se tydelig på bildet at det regner bra, og at blomsterpottene står midt i regnet. Jeg vet du er vant til å la 'eksperter' tenke for deg, sosialistanon, men det må være mulig å se noe så opplagt uten å hvile på ekspertuttalelser. Jeg har forresten ganske gronne fingre selv, så jeg vet en og annen ting om vanning av planter. Du kan godt kalle meg en ekspert.
>>
>>60083146

>Driter i hvor mye kunnskap han måtte ha
>jeg vet en og annen ting om vanning av planter

>Jeg vet du er vant til å la 'eksperter' tenke for deg
>Du kan godt kalle meg en ekspert.

hahahaha

godt megmeget
>>
File: milton-friedman-spending.jpg (36 KB, 584x266) Image search: [Google]
milton-friedman-spending.jpg
36 KB, 584x266
>mfn sosialistanon er så indoktrinert at han til og med tror at planter er avhengig av statlig velferd for å overleve under åpen himmel, selv når det regner.

Om det er sant at hver plante trenger 60-70 liter vann i uken (som det ikke er fåvæ) vil jeg stille sporsmålstegn ved kommunens valg av blomster fåvæ. Et godt eksempel på bilde relatert.
>>
File: Cdops_CUIAEOdT_.jpg (39 KB, 600x400) Image search: [Google]
Cdops_CUIAEOdT_.jpg
39 KB, 600x400
Ti dersom et hvert Menniske var retsindigt og vilde nojis med det ham med rette tilkom, og ikke soge sin Næstis Skade, men giore hannem den samme Ret, hand ville sig selv skulle vederfaris, da giordis ingen Lov fornoden.
>>
>>60084069

>Om det er sant at hver plante trenger 60-70 liter vann i uken
>(som det ikke er fåvæ)

>Driter i hvor mye kunnskap han måtte ha
>jeg vet en og annen ting om vanning av planter

>Jeg vet du er vant til å la 'eksperter' tenke for deg
>Du kan godt kalle meg en ekspert.

Du gjentar deg selv om og om igjen.


Bildet ditt beviser bare at liberalister ikke bor få ta kontrollen over statlig styring. Til å være individualister og for individuell frihet er det ganske ironisk at dere prover å kartlegge menneskelig oppforsel med et enkelt bilde bestående av fire forskjellige kategorier og to akser. Veldig totalitært av dere :^)
>>
>>60084558

Hvilke andre måter er det penger kan brukes på, egentlig? Tenker du for du drittbrever?
>>
Hva mente hun egentlig med dette?
>>
>>60084558
Det er dette jeg snakker om hver gang jeg sier at liberlister er reduksjonistiske av natur. De prover for harde livet å koke ned verden til halvveis-gjennomtenkte aksiomer, og de liker å dele ting i to. Det er vel enklere å leve når alt er enten sort eller hvitt.
>>
>>60084792
Kvinnfolk er faen meg lösslupne om dagen.
>>
>>60084792
Ikke mat pusen. Pusen får nok mat allerede.
>>
File: a.png (115 KB, 1415x877) Image search: [Google]
a.png
115 KB, 1415x877
Horer gjennom den nye skiva til Flume gutta

Blandede folelser så langt fåvæ
>>
>>60084792
Jeg skulle gjerne matet den pusen med masse mat hvis dere skjonner hva jeg mener gutta
Maten er penisen min gutta
Jeg vil knulle den katten gutta
>>
File: alt er grått.jpg (102 KB, 500x375) Image search: [Google]
alt er grått.jpg
102 KB, 500x375
>>60084827
e9, det er bedre å leve i en eneste stor gråsone. :^)
>>
>>60084712

Du opererer ut i fra et standpunkt om at bilde"beviset" er gyldig for noen som helst andre enn forfatteren selv. Det er feil. Man kan ikke oppsummere modus operandi for 7 milliarder individer når det gjelder pengebruk med et enkelt jævla bilde.

Du sier du er for individer og individuell frihet, men alle som ikke folger ditt verdenssyn til punkt og prikke har du null problemer med å samle sammen i en massiv gruppe som kan deles inn i arbitrære kategorier etter eget forgodtbefinnende.

Du er totalitær i din reduksjonisme.
>>
>>60084827
>halvveis-gjennomtenkte aksiomer

Vil vel ikke akkurat si at deontologi er "halveis-gjennomtenkt", men du har nok ikke lest Kant i hele ditt liv uansett.
>>
File: wjp1xVE.jpg.png (1 MB, 1169x800) Image search: [Google]
wjp1xVE.jpg.png
1 MB, 1169x800
>>60084941

>flume
>>
>>60085105
Så flink du er med store ord, anonsen! Du er sikkert en kjempesmart type!

Hvorfor ikke bare bruke ord som alle forstår, f.eks. "pliktetikk"?
>>
>>60085182
Jeg vet, han var bedre för
>>
>>60085197
>Hvorfor ikke bare bruke ord som alle forstår, f.eks. "pliktetikk"?

Fordi de fleste mennesker, inkludert deg mest sannsynlig, vet ikke hva det er uansett.
>>
File: 1346532832829.jpg (23 KB, 500x500) Image search: [Google]
1346532832829.jpg
23 KB, 500x500
>>60085105
>kant
>>
File: image.png (101 KB, 540x351) Image search: [Google]
image.png
101 KB, 540x351
>why don't you have a significant other anon? you're too good looking
>that's just wrong
>how old are you now?
>I don't know what up with that anon
>*gay suspicion stares*
>>
>>60085053

Jeg spurte deg om hvilke andre måter man kan bruke penger på, ikke om du kunne skrape sammen noen ord og danne et drittbrev, og slenge inn noen fancy ord for å kamuflere at du er full av svada. Reduksjoner et fullt jævla magasin i baksiden av hodet ditt, homo.
>>
File: d.png (245 KB, 480x610) Image search: [Google]
d.png
245 KB, 480x610
>>60085053
>Du er totalitær i din reduksjonisme.
Jeg forstår at det er fristende å bruke ymse negativt ladde ord om folk du ikke liker, men man kan virkelig ikke bruke adjektivet "totalitær" på denne måten. Du snakker med et menneske som vil ha MINDRE stat. Kanskje du heller kan si noe som dette: "Du går for langt i din reduksjonisme", og så vise hvorfor. Du må forresten gjerne vise hvorfor Milton Friedmans teori er gal. Såvidt jeg kan tolke mener du visst at det er 100% umulig å snakke generelt om mennesker, men i så fall skjǿnner jeg ikke hvordan humaniora skal kunne komme seg noe sted som helst.
>>
>>60085518
Ikke han, men det bildet ditt tar bare i bettraktning to typer pengeholdere.
Egne penger og andres penger.
Det blir veldig forenklet.
F.eks. kan en familieenhet, mor og far, ha samme bankkonto, men forskjellige inntekter. Da bestemmer de sammen hvordan penger skal brukes.
Dette kan vi vidre utvide til en storre familie, i land hvor barn bor lengere hjemme hos foreldrene sine så kan barna også bidra i felles okonomien.

Dette kan vi ta videre igjen til gamle samfunn, hvor folk ga litt av pengene sine til lokale kirker/templer slik at de som var mindre godt stilt i livet skulle kunne få hjelp om noe gikk galt.

At individer går sammen er vel kanskje et skrekkscenario for liberalister, men da blir det fler måter enn mine og andres penger. Det blir våre penger.
>>
File: ivar aasen.jpg (55 KB, 500x446) Image search: [Google]
ivar aasen.jpg
55 KB, 500x446
>>60081976
Jeg liker at alle disse navnene allittererer.
>>
File: IvarAasen.jpg (116 KB, 834x715) Image search: [Google]
IvarAasen.jpg
116 KB, 834x715
>>60085716
Ivar var litt av en kar.
>>
>>60085678
>At individer går sammen er vel kanskje et skrekkscenario for liberalister
Tvert om. Frivillig samhandel er en hjǿrnestein.
>>
>>60085678

Altså bruker de fremdeles sine egne penger.

Siste avsnittet ditt viser hvor liten forståelse for motpartens synspunkter den jevne sosialist har.

https://theindependentwhig.com/haidt-passages/haidt/conservatives-understand-liberals-better-than-liberals-understand-conservatives/
>>
Pls don't use that pic i am uncomfortable
>>
File: gisele bündchen.jpg (579 KB, 1000x1011) Image search: [Google]
gisele bündchen.jpg
579 KB, 1000x1011
>>60085878
brasil er germansk.
>>
>>60085518

Godt argumentert!

Noen gang slått deg at man faktisk kan bruke andres penger på en samvittighetsfull måte, uten at man nodvendigvis har selvinteresse?

>>60085598
>Du snakker med et menneske som vil ha MINDRE stat.

Nei, kodder du? Det er derfor det er så rart at dere velger å benytte dere av en så totalitær tankegang som å dele så mange mennesker inn i så få bokser. Det er det totalitære regimer gjor. Dere tenker totalitært, selv om dere angivelig fronter individualitet.

Reduksjonismen deres går for langt fordi den ikke er gradert. Dere antar at mennesker er basalt umoralske vesener, (derav den antatte slosingen) en anklage dere like gjerne slenger ut mot deres meningsmotstandere. Hvor mange ganger har ikke en sosialist blitt anklaget for mistenkeliggjoring av enkeltmennesket fordi de onsker en sterk stat? Hvorfor er deres mistenkeliggjoring annerledes?

>gjerne vise hvorfor Milton Friedmans teori er gal.

Person X er ansatt i et privat firma. Personen har ansvar for ervervelse av utstyr brukt i forbindelse med firmaets aktivitet. Personen blir lonnet for dette arbeidet. Personen bruker firmaets kapital, sjefens/aksjonærenes penger, for å rekvirere utstyr. Sloser den ansatte med penger (lite verdi/lite okonomisering) og blir tatt, vil den ansatte (litt forenklet) få sparken. Hvis aktiviteten går uoppdaget vil bedriften tape penger og til slutt være tvunget til nedskjæring.

Kan du forklare hvorfor dette er annerledes for en person ansatt i et statlig finansiert firma? De bruker også andres penger, og de vil også få sparken hvis de misbruker midler. Hvis de ikke blir oppdaget vil staten etterhvert tape penger. Personen vil da enten tape penger ved at de får sparken, eller tape penger ved at staten oker skattene for å holde bedriften i gang. Begge bruker andres penger. Begge har selvinteresse av å både okonomisere og få mest mulig verdi.

Jeg mener ikke det er umulig å generalisere, men premisset er feil.
>>
>>60086152
It's not, her eyes are brown
>>
>>60086160

>Noen gang slått deg at man faktisk kan bruke andres penger på en samvittighetsfull måte, uten at man nodvendigvis har selvinteresse?

Dette vet du selv at er logn. Skal du bruke dine egne penger på en laptop til deg selv vil du være langt mer opptatt av å få valuta for pengene enn om du bruker Abhilashas penger på en laptop til Abayomrunkoje. Du trenger ikke å lyve på et norsk liberalistforum, anonsen. Vi vet at du også er en egoist. Du trenger ikke skjule din virkelige form.
>>
File: 1424913890878.png (319 KB, 803x688) Image search: [Google]
1424913890878.png
319 KB, 803x688
>>60086410
>Vi vet at du også er en egoist. Du trenger ikke skjule din virkelige form.
>>
>>60086410

>du lyver!!!
>jeg vet bedre om deg enn du gjor!!!!

Nei. Ikke legg din egen egoisme over på andre. Igjen, merkelig totalitær holdning fra en som fronter individualitet.

>DU er SLIK og SLIK, fordi JEG sier det.
>>
>>60086492

Du vet det er sant, anonsen. Ingen er altruister på ekte. De som prover ender opp ulykkelige. Ikke lyv for deg selv, anonsen. Omfavn egoismen. Du har lov til å strebe etter din egen lykke. Det er ingen synd, min venn.
>>
>>60086647

Nå virker du bare desperat.
>>
>>60086160
>å dele så mange mennesker inn i så få bokser.
Det er snakk om fire forskjellige typer pengebruk. Pengebruk er ikke mennesker.
>Dere antar at mennesker er basalt umoralske vesener, (derav den antatte slosingen)
At folk er mindre effektive og mindre forsiktige når de bruker andres penger, eller hvis de bruker penger på andre, gjǿr dem ikke umoralske.
>Kan du forklare hvorfor dette er annerledes for en person ansatt i et statlig finansiert firma?
Friedmans teori om pengebruk gjelder både i privat sfære og i offentlig sfære.
>>
>>60086799

>Det er snakk om fire forskjellige typer pengebruk. Pengebruk er ikke mennesker.

Boksene representerer/inneholder mennesker.

>At folk er mindre effektive og mindre forsiktige når de bruker andres penger, eller hvis de bruker penger på andre, gjǿr dem ikke umoralske.

Hvorfor ikke?

>Friedmans teori om pengebruk gjelder både i privat sfære og i offentlig sfære.

Hvorfor angriper du ikke forklaringen min på hvorfor teorien er feil? Jeg inkluderte både den offentlige og private sfære. Begge bruker andres penger såvel som, in effekt, sine egne.
>>
>>60086160

Den statlige virksomheten bærer ikke kostnaden av å bruke penger uansvarlig. Feilinvesteringer/slosing i det offentlige ender ikke med konkurs og oppsigelser, men i skatteokninger. Relasjonen mellom de som bruker pengene og de pengene blir brukt på er heller ikke den samme som i en privat bedrift. Hos et privat firma er jeg en kunde med et direkte bånd til virksomheten deres. Hos staten er jeg en hvilken som helst som bare kan holde kjeft fordi vi har det tross alt ganske greit her i landet og liker du det ikke kan du bare flytte til Somalia. Det er forskjellen, venn. Skyt deg selv nå. Homo.
>>
>>60087051
>Den statlige virksomheten bærer ikke kostnaden av å bruke penger uansvarlig. Feilinvesteringer/slosing i det offentlige ender ikke med konkurs og oppsigelser, men i skatteokninger.

Har ikke Statoil gjort det? Har ikke personer ansatt i denne bedriften blitt oppsagt? Har ikke toppledere i diverse statlige firma befattet med korrupsjon måttet gå av? Det ender i begge deler.

>Relasjonen mellom de som bruker pengene og de pengene blir brukt på er heller ikke den samme som i en privat bedrift. Hos et privat firma er jeg en kunde med et direkte bånd til virksomheten deres. Hos staten er jeg en hvilken som helst som bare kan holde kjeft fordi vi har det tross alt ganske greit her i landet og liker du det ikke kan du bare flytte til Somalia.

Finnes det ikke klageordninger når statlige organisasjoner gjor feil som rammer brukerne? Finnes det _ingen_ eksempler på at staten har måtte stå til rett for sine feil når det gjelder brukerne? Overdriver du ikke kaaaaaaaaanskje bittelitt? Tar alle private selskap fullstendig og umiddelbart ansvar for sine feil når de har skjedd, eller finnes det mange eksempler på at de drar slike tilfeller ut i retten i flere år til ulempe for de berammede kunder?

>Det er forskjellen, venn. Skyt deg selv nå. Homo.

Gode argumenter, du er en fantastisk representat for liberalismen :^)
>>
>>60087263

Og videre; vil ikke skatteokningene (som du påstår er eneste resultat) som folge av dårlig ressursbruk i statlige bedrifter også påvirke og dermed insentivere de statlige ansatte til å unngå dårlig ressursbruk?
>>
>>60086981
>Boksene representerer/inneholder mennesker.
Nei?
>Hvorfor ikke?
Dette spǿrsmålet gir ikke mening med mindre du allerede har etablert at altruisme er moralsk.
>Hvorfor angriper du ikke forklaringen min på hvorfor teorien er feil?
Du forklarte ikke at teorien er feil. Jeg er egentlig ikke sikker på hva du ville forklare, utover at det er urimelig å bruke penger ineffektivt. Spǿrsmålet her er hvilken type pengebruk (av de fire forskjellige) som er minst effektivt, og hvilken som er mest effektiv. Man kan for eksempel ta for seg statistikk som viser om mennesker tar seg mer betenkningstid hvis de bruker andres penger, eller om de gransker et produkt nǿyere hvis de kjǿper det til andre mennesker.

Jeg er ikke sikker på hvordan slike tall ser ut; dog jeg tror du vet hva jeg mistenker er tilfellet. Og livet mitt står og faller ikke med at jeg har rett om det. Det har heller ingenting å si for min respekt for menneskearten.
>>
>>60087444

Tydeligvis ikke. De bærer en forholdsmessig liten andel av kostnaden av egen slosing.

Når vi er inne på offentlig slosing

https://fjesbok.com/profile.php?id=271396979737547
>>
File: URFu3zM.jpg (137 KB, 960x673) Image search: [Google]
URFu3zM.jpg
137 KB, 960x673
Natta gutta. Aldri glem
>>
>>60087648
>Nei?

Representerer de ikke menneskers påståtte handlinger i en viss situasjon?

>Dette spǿrsmålet gir ikke mening med mindre du allerede har etablert at altruisme er moralsk.

Og ditt svar gir heller ikke mening med mindre du allerede har etablert at altruisme ikke er moralsk.

>Du forklarte ikke at teorien er feil. Jeg er egentlig ikke sikker på hva du ville forklare, utover at det er urimelig å bruke penger ineffektivt.

Det forklarte insentiv for effektiv pengebruk. Er du ikke enig i at de aller aller fleste vil okonomisere og maksmiere effektivitet når de har insentiv til å gjore det?

>Spǿrsmålet her er hvilken type pengebruk (av de fire forskjellige) som er minst effektivt, og hvilken som er mest effektiv. Man kan for eksempel ta for seg statistikk som viser om mennesker tar seg mer betenkningstid hvis de bruker andres penger, eller om de gransker et produkt nǿyere hvis de kjǿper det til andre mennesker.

Det vil jo være helt avhengig av individets syn på "ditt og mitt", samt om de anser altruisime som moralsk eller ikke. Det kan ikke oppsummeres i en enkel graf.

>Jeg er ikke sikker på hvordan slike tall ser ut; dog jeg tror du vet hva jeg mistenker er tilfellet.

Og jeg tror du vet hva jeg mistenker er tilfellet.

>Det har heller ingenting å si for min respekt for menneskearten.

Glad vi ikke baserer politikk på kun ditt syn på menneskearten, da.

>>60087728
>De bærer en forholdsmessig liten andel av kostnaden av egen slosing.

I motsetning til hvem?
Bærer de en forholdsmessig liten del av kostnaden hvis de får sparken? Bærer de en forholdsmessig liten del av kostnaden hvis mva på mat oker?
>>
>>60087991
>Representerer de ikke menneskers påståtte handlinger i en viss situasjon?
Nei, de representerer virkelig bare fire forskjellige typer pengebruk. Jeg har brukt penger på alle de fire måtene, så det fungerer ikke å plassere meg (eller noen andre) i boksene.
>Og ditt svar gir heller ikke mening med mindre du allerede har etablert at altruisme ikke er moralsk.
Jeg fǿler meg litt som ateisten som må bevise at Allah ikke finnes... jeg sa strengt tatt ikke at altruisme ikke er moralsk; bare at selve spǿrsmålet ikke gir mening. Uten et gitt premiss om moralitet kan du ikke påstå at mennesker blir umoralske hvis de ikke oppfǿrer seg i samsvar med altruisme.
Jeg kan egentlig ganske godt diskutere moralitet, men da vil jeg helst unngå å begynne med premisser som vi ikke begge er enige om. Jeg vet for eksempel ikke om du tror at vi ble skapt av en hǿyere makt eller ikke; en kristen mann vil nok ikke godta at jeg bruker naturlig utvalg for å forklare menneskets natur, eller at jeg bruker overlevelsesevne som en standard for oppfǿrsel.
>Er du ikke enig i at de aller aller fleste vil okonomisere og maksmiere effektivitet når de har insentiv til å gjore det?
Joda.
>Glad vi ikke baserer politikk på kun ditt syn på menneskearten, da.
Jeg vet ikke helt hva du prǿver å implisere. Jeg er ganske glad i menneskearten. Kanskje du bare liker å godte deg over at jeg ikke har politisk makt?
>>
KAN DERE HOLDE OPP

DERE DISKUTERER POLITIKK PÅ ET KANTONESISK SODAVANNSFORUM KLOKKEN HALV FEM NATT TIL MANDAG
>>
>>60088858
skal jeg kanskje poste skaldedikt i steden?
>>
>>60088858

Godt forsok, sosialistanon. Heng deg selv.
>>
>>60088910
Mye bedre!

>>60088912
Tror ikke sosialistanon har lyst til å kaste inn håndkledet så lett fåvæ. Hana virker ganske dedikert til sin sak, akkurat som deg.
>>
i denne tråd:

folk som ikke kan skaffe seg jobb
forsoker å lose verdensproblemer
men klarer ikke klippe sine egne nesehår
når det er de som skiller dem fra total lykke
>>
File: Allvater.jpg (97 KB, 500x733) Image search: [Google]
Allvater.jpg
97 KB, 500x733
>>60088943
Denne skalden, Hallfred Ottarsson, fikk tilnavnet vandræðaskáld ("den problematiske skalden"), fordi han mislikte å konvertere til kristendommen:

Sá 's með Sygna ræsi
siðr, at blót eru kviðjuð;
verðum flest at forðask
fornhaldin skǫp norna;
láta allir ýtar
Óðins ætt fyr róða;
verðk ok neyddr frá Njarðar
niðjum Krist at biðja.

(Seden med kongen i Norge er slik at blot er forbudte; de fleste av oss må legge bort nornenes spådommer som vi tidligere trodde på.
Alle menn kaster Odins ætt til vinden, jeg selv blir også tvunget vekk fra Njords forfedre for å tilbe Kristus.)
>>
File: 1456827875842.jpg (57 KB, 466x411) Image search: [Google]
1456827875842.jpg
57 KB, 466x411
>>60089175
>>
>>60089297
Du store min, det var en flott josef! Er det greit om jeg larger den?
>>
>>60089339
Værsågod!
>>
>>60089443
Tusen takk! Du er en snill sjel.
>>
>>60088801

>Nei, de representerer virkelig bare fire forskjellige typer pengebruk. Jeg har brukt penger på alle de fire måtene, så det fungerer ikke å plassere meg (eller noen andre) i boksene.

De representerer menneskers handlinger, gjor de ikke? Representerer de ikke da mennesker?

>Uten et gitt premiss om moralitet kan du ikke påstå at mennesker blir umoralske hvis de ikke oppfǿrer seg i samsvar med altruisme.

Det er det jeg mener, bare motsatt. Ingen av oss kan si noe konsekvent om dette. Jeg antar ikke og argumenterer ikke på dine prinsipper, akkurat som du ikke gjor det samme på mine.

>Joda.

Så hva er da feil med mitt eksempel?

>Kanskje du bare liker å godte deg over at jeg ikke har politisk makt?

Nei. Jeg sa vel strengt tatt ikke noe om hvorvidt ditt syn var negativt eller ikke, med mindre du også er >>60088912

I så fall kan du ta deg en bolle. Hvis ikke, så har jeg ingen videre formeninger om hva ditt syn på mennesker generelt er.
>>
>>60089634

Han som ba deg om å henge deg her. Jeg er ikke han du diskuterer med. Heng deg selv.
>>
Kan vi ikke alle bare henge oss, så slipper vi alt maset om å henge seg hele tiden?
>>
>>60089743

Offisiell rangering av brukere i Norgetråden som det haster med at henger seg selv:

1. tegneseriebrevingsanon
2. sosialistanon
3. stormanon
4. rullestoljenteanon

Resten av dere kan vente litt, ettersom dere stort sett er ålreite gutter.
>>
post what you're listening to https://m.youtube.com/watch?v=t338MNimv30
>>
File: puke3.jpg (7 KB, 300x195) Image search: [Google]
puke3.jpg
7 KB, 300x195
>>60090343
>>
File: 1422226582223.jpg (117 KB, 720x960) Image search: [Google]
1422226582223.jpg
117 KB, 720x960
>>60090343
>>
>>60090343
https://www.youtube.com/watch?v=YjSYD7BxGTg
>>
Forste hullet:
https://youtu.be/eenMnCEPxAw

Andre hullet:
https://youtu.be/ygtvPKfM37U

Avstemming:
http://www.strawpoll.me/10347969
>>
>>60090423
>>60090472
https://m.youtube.com/watch?v=dmjmmPmuIPo
>>60090515
nice
>>
*prump*
>>
File: 1436763100480.png (163 KB, 303x566) Image search: [Google]
1436763100480.png
163 KB, 303x566
Laster ned Tronespillet. Spoilere kommer snart.
>>
File: m.jpg (169 KB, 1024x1365) Image search: [Google]
m.jpg
169 KB, 1024x1365
>dfn ingen kone
>dfn intet barn
>>
>>60092764
Vi kan ikke alle være Bill Gates anon. Noen må være fattige også.
>>
File: 1464079024995.jpg (1 MB, 3280x2186) Image search: [Google]
1464079024995.jpg
1 MB, 3280x2186
God morgen, gutter!

Det er da en vakker dag i dag óg.
>>
File: 1443911084944.jpg (138 KB, 1000x948) Image search: [Google]
1443911084944.jpg
138 KB, 1000x948
>>60093338
jeg ser bare grått regnvær fåvæ. skulle ǿnske jeg bodde et sted med Sol.
>>
>>60093398
Jammen for helvete, burde trenge lisens for å gå med sånne. Du har ikke noe frekkere av henne?
>>
File: Sol.jpg (152 KB, 514x914) Image search: [Google]
Sol.jpg
152 KB, 514x914
>>60093976
Ikke han, men bilde relatert er vel ett av de drǿyeste.
>>
File: 260103-8-1320366991987.jpg (328 KB, 800x1179) Image search: [Google]
260103-8-1320366991987.jpg
328 KB, 800x1179
>>60093976
>>
File: 1463959417522.jpg (55 KB, 500x473) Image search: [Google]
1463959417522.jpg
55 KB, 500x473
>>60094351
>>60094439
S-sex-teip når?
>>
File: 260103-9-1289700022967.jpg (38 KB, 400x264) Image search: [Google]
260103-9-1289700022967.jpg
38 KB, 400x264
>dfn ingen sol
>>
>>60081976
Nesa rener gutta. Åssen fikse fort?
>>
File: sx7b6efc_0.jpg (32 KB, 800x538) Image search: [Google]
sx7b6efc_0.jpg
32 KB, 800x538
>>60094775
>>
>>60089175
Dette var bra. Mer!
>>
>>60094844
https://www.youtube.com/watch?v=QwfI6nvCShI
>>
File: comfy cottage.gif (888 KB, 640x511) Image search: [Google]
comfy cottage.gif
888 KB, 640x511
Hvem /komfortabel/ her?

https://www.youtube.com/watch?v=5xuAlAJjdLg
>>
nesten ferdig gutta

skrevet 10 sider på en natt gutta

eksamen leveres i morra gutta
>>
>>60094351
Hvorfor postet hun dette?
>>
>>60096999
snart
ferdig fǿrst
snart
>>
>>60096999
Hold kjeft jævla fitteunge. Spurte jeg om du var ferdig med eksamen eller? NEI, så kanskje du skal slutte å dele hvor langt du har kommet i å suge kukk.
>>
>>60097653
for å gi meg ståpikk
>>
File: 323443243.jpg (173 KB, 532x622) Image search: [Google]
323443243.jpg
173 KB, 532x622
>>60097730
>>
God morgen sosialistanon. Heng deg selv.
>>
File: 1451499238859.png (143 KB, 1095x880) Image search: [Google]
1451499238859.png
143 KB, 1095x880
>>60098071
>>
File: Judy 8.jpg (38 KB, 489x471) Image search: [Google]
Judy 8.jpg
38 KB, 489x471
God morgen!
>>
File: Sommer i hermetegn.jpg (131 KB, 1039x479) Image search: [Google]
Sommer i hermetegn.jpg
131 KB, 1039x479
Hahahaha. Dette er jo samme været som Bergen har om vinteren.
>>
File: m.jpg (69 KB, 400x320) Image search: [Google]
m.jpg
69 KB, 400x320
gjenforening når?
>>
>>60099504
Kun om de bygger mur mot Tyskland.
>>
File: 10434503450.png (790 KB, 762x654) Image search: [Google]
10434503450.png
790 KB, 762x654
>>60098071
og stream det
>>
>>60097653
>"This phone snapshot is from last fall, and I was both happy, healthy, and apparently confidence-artsy as hell. You guys go on and be good to yourselves ~ you're really all you've got"
>>
Hallais gutar. Ikke det at jeg tror noen savner meg her, men i den grad noen lurer på hvor jeg ble av, så har jeg altså ikke hatt internett siden midten av april, med unntak av type en dag i begynnelsen av mai. Er jeg heldig får jeg det tilbake nå til onsdagen, 1. juni, men sannsynligvis ikke. Ikke det at det har så mye å si, jeg drar uansett hjem til Norge på sondag. Låner PC-en til en venn og er her et par minutter til hvis noen har sporsmål.
>>
File: 1463952054625.jpg (11 KB, 418x455) Image search: [Google]
1463952054625.jpg
11 KB, 418x455
>>60101086
>Ikke det at jeg tror noen savner meg her
j-jeg gjǿr
>>
>>60101086
Trodde du hadde reist hjem fåvæ
>>
>>60101192
Habibi <3<3<3

>>60101205
Nope, men uten internett hjemme var det umulig å poste, da den forbanna catchpaen ikke ville laste på mobilen.
>>
File: isbjørnklem6.jpg (38 KB, 468x473) Image search: [Google]
isbjørnklem6.jpg
38 KB, 468x473
>>60101086
Jeg er glad islamistene ikke har opplost deg i syre, libanonsen. Onsker deg en fin reise hjem.
>>
>>60101402
Takk takk Anonsen.

Nå er det lite batteri igjen på PC-en jeg låner her, så må stikke. Snakkes gutta.
>>
File: CCCP.jpg (112 KB, 960x647) Image search: [Google]
CCCP.jpg
112 KB, 960x647
kommunisme?
>>
File: 1462066476355.jpg (661 KB, 633x935) Image search: [Google]
1462066476355.jpg
661 KB, 633x935
heisann

dere blir fjernkontrollert av russere, folkens
>>
File: nature-0086.png (276 KB, 528x532) Image search: [Google]
nature-0086.png
276 KB, 528x532
>>60102244
>>
File: 1431475716984.jpg (189 KB, 851x627) Image search: [Google]
1431475716984.jpg
189 KB, 851x627
Kommer snart, gutta.
>>
Skal på butikken, noen som vil har noe?
>>
File: 1429116987085.png (529 KB, 581x674) Image search: [Google]
1429116987085.png
529 KB, 581x674
>dfn normis sommeren er her
>lettkledde jenter
>tor tordenkuk chiller med jenter på stranda
>vi sitter inne foran pcen
bare et par måneder igjen gutta til vinter og morketid kommer igjen
>>
>>60103733
paracet

jeg har hodepine fåvæ
>>
File: hP_DSC00228_0.jpg (27 KB, 600x400) Image search: [Google]
hP_DSC00228_0.jpg
27 KB, 600x400
>>60103733
en sånn en
>>
>>60103797

Fy faen så digg denne er.
>>
>>60103733
Trenger bind
>>
>>60103733

Ta med et tau til sosialistanon er du grei.
>>
>>60103797
>dfn tǿr ikke prǿve
>>
File: 1458522373348.jpg (169 KB, 400x600) Image search: [Google]
1458522373348.jpg
169 KB, 400x600
Jeg kom, gutta.

Starter på nytt. Noen som vil hjelpe til?
>>
File: f.png (243 KB, 462x309) Image search: [Google]
f.png
243 KB, 462x309
Vårt land nyter ingen seire lenger. Vi taper ved svenskegrensa, vi taper på harryhandel, vi klarer ikke å slå Island... våre fiender vokser seg stadig sterkere mens vi blir stadig svakere. Vi må snu dette fǿr det er for sent; vi må bli smarte, og vi må bli tǿffe, og det brennkvikt.
>>
File: 1464229945074.jpg (173 KB, 577x1024) Image search: [Google]
1464229945074.jpg
173 KB, 577x1024
>>60104219
>>
https://youtu.be/mfA5_PGHIbA

Klimahysterikere blåst til helvete ut.
>>
File: 1464406699641.jpg (76 KB, 427x604) Image search: [Google]
1464406699641.jpg
76 KB, 427x604
>>60104287
>>
File: 1464228881010.jpg (108 KB, 640x472) Image search: [Google]
1464228881010.jpg
108 KB, 640x472
>>60104424
>>
Har han rett?

https://www.youtube.com/watch?v=U30mpVHADE0
>>
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/libertarian-party-chair-candidate-strips-on-stage-during-national-convention-a7055751.html

>liberalister
>>
File: josef ler med tårer av glede.jpg (25 KB, 400x386) Image search: [Google]
josef ler med tårer av glede.jpg
25 KB, 400x386
>>60106531
>>
File: m.png (239 KB, 527x575) Image search: [Google]
m.png
239 KB, 527x575
>>60106531
SLETT DETTE
>>
>>60106531

Og vips blir det en mengde publisitet rundt Libertarian party og Gary Johnson. Særs godt megmeget.
>>
>>60106904
Akkurat som det ble da Ron Paul var med i Borat, og mange sier i ettertid at det var hans reaksjon der som gjorde at han mistet enhver mulighet som kandidat.

I politikk så er all PR fortsatt god pr, om du er som Trump, fordi han ikke har noe politisk plattform. Men faktiske kandidater kan ta skade av den PRen de får.
>>
>>60106904
Bortsett fra at Gary Johnson er helt ukarismatisk og ikke kan utnytte dette på noen måte.
>>
File: 1457531306982.png (156 KB, 500x602) Image search: [Google]
1457531306982.png
156 KB, 500x602
>>60107037
Karismatisk nok til både å bli guvernǿr og så gjenvalgt... dog, det fikk jo til og med Jeb Bush til.
>>
>>60107014

Gary Johnson er sjanselos på å vinne valget uansett, men forhåpentligvis kan han dra en ~10-15% av stemmene og dermed legge til rette for et faktisk tredje alternativ ved fremtidige valg.
>>
>>60106904
> hvis jeg brever det nok ganger kanskje folk blir enige med meg
>>
File: judy (2).jpg (57 KB, 378x326) Image search: [Google]
judy (2).jpg
57 KB, 378x326
>de diskuterer amerikansk politikk i Norgetråden igjen
>>
>>60107152
>og dermed legge til rette for et faktisk tredje alternativ ved fremtidige valg.
Skjer ikke i et FPTP-valgsystem.
>>
>>60107191

Det er akkurat slik det fungerer.
>>
>>60106531

Liberalister bekreftet som eneste politisk part i med sans for humor
>>
>>60107261
Hvordan da?
>>
File: sandberg.jpg (9 KB, 310x162) Image search: [Google]
sandberg.jpg
9 KB, 310x162
>>60107302
nå holder du kjeften din
>>
File: 1253030901871.jpg (31 KB, 576x432) Image search: [Google]
1253030901871.jpg
31 KB, 576x432
>>60107152
>forhåpentligvis kan han dra en ~10-15% av stemmene
Kjære vene, det kan du da virkelig ikke tro på. Han fikk ikke engang én (1) prosent i 2012.
>>
>>60107355

Om jeg ber deg om å henge deg nok ganger, så gjor du det en dag, og tråden blir sosialistfri. Heng deg selv.
>>
>>60107381

Hann fikk ganske noyaktig ett prosent av velgerne i 2012, men forskjellen i år er at en stor andel av både demokratene og republikanerne er svært misfornoyde med deres kandidat. Gary Johnson ligger faktisk på over ti prosent på meningsmålinger hvor han er inkludert. Reglene er vel slik at de må polle på over fire-fem prosent på så-så mange meningsmålinger for de får bli med på presidentdebattene. Kommer han med der blir det fort 1/10 av stemmene til slutt.
>>
>>60107393

Feil "sosialist"anon, kjære deg.
>>
Må dere diskutere dritt hver gang jeg kommer inn her, faen heller.
>>
File: 61A+I4DoH5L._SY300_.jpg (33 KB, 300x300) Image search: [Google]
61A+I4DoH5L._SY300_.jpg
33 KB, 300x300
>>60107533
>>
>>60107393
>individuell valgfrihet
Ikke sant?
>>
>>60107518
amerikanere er svært uvillige til å stemme på en tredjekandidat. jeg tror Johnson kan håpe på kanskje to prosent, og til og med dét er optimistisk.
men vi får se hvem av oss som har rett. jeg heier på Trump uansett.
>>
>>60107663

Jeg har ikke noe problem med sosialister som frivillig går sammen og lever som villmenn, så lenge de respekterer ikkesosialisters rett til å leve i fred slik de onsker. Jeg synes likevel at kun undermennesker vil onske å leve som sosialister, og derfor vil jeg fortsette å bruke min innflytelse til å oppfordre sosialister til å begå selvmord, men avgjorelsen skal hver sosialist få lov til å ta selv. Jeg onsker ikke bruke statens voldsmonopol til å tvinge sosialister til å begå selvmord.
>>
File: 1463987117785.gif (227 KB, 600x920) Image search: [Google]
1463987117785.gif
227 KB, 600x920
Da foreldrene dine fant ut at de skulle få deg som et spedbarn var de i ekstase. Da du ble fodt var du hele deres verden, og de hadde all verdens håp og forventninger til deg.

Samtidig er de egne mennesker med håp og drommer. De onsker å se deg lykkes i miljoet de har gitt deg, og se deg bli det beste mennesket du kan bli. Når de blir gamle onsker de å hvile og leve resten av livet i fred og ro med hyppige besok fra deg og din egen familie, og hore hva barna dine gjor på og hvordan det går på jobben.

Ved å forbli liberalist har du frastjålet dem alt dette. De vil aldri få se deg bli selvstendig og bygge karriere og familie. Samtidig vil de aldri få den avslutningen på livet de onsket seg.

Gjor noe med livet ditt.
>>
Da foreldrene dine fant ut at de skulle få deg som et spedbarn begynte de å gråte. De ville abortere deg, men det var etter uke 12 og moren din turte ikke si hun hadde blitt voldtatt.

Alle deres drommer måtte svinne og de visste at i atten år med all deres tid, penger og energi fra nå av gå med på deg. Når de blir gamle onsker de å få fred og bare do. Barnebursdager, Nintendo, kino, godteri, sykler, klær, telefoner, legeregninger. Alle deres drommer svant hen da du ble til.

Ved å forbli NAUT/ jomfru/ asosial straffer du dem for kåtskapen deres. Vær en påminner om hvor dumme de var som ikke brukte beskyttelse eller tok satsen et annet sted enn i fitta. Den samme fitta som da du ble fodt, du rev opp slik at din far aldri kunne nyte sex igjen.
>>
File: super norway.png (64 KB, 1236x1245) Image search: [Google]
super norway.png
64 KB, 1236x1245
Deilig å komme hjem fra jobb, gutta. Hvordan har dere hatt det i dag fåvæ?

Bilde urelatert.
>>
>>60108098
Jeg er enig i dette, faktisk. Det var en periode i livet mitt, for kanskje 6-7 år siden nå etter vgs, at jeg ikke gadd å gjore noe med livet mitt. Jeg vet at foreldrene mine var bekymret. En småkrangel med dem var aldri langt unna, fordi de gikk med en oppbygd frustrasjon om situasjonen min. Heldigvis er de lettet nå som jeg har bygd meg et godt liv. Alle neets her burde få ut fingeren og gjore noe med livet sitt fåvæ. Det vil få dem til å fole seg mye bedre, tenker jeg.
>>
>>60108024
>>60108153
>>
>>60108024
Jeg er enig i dette, faktisk. Det var en periode i livet mitt, for kanskje 6-7 år siden nå etter vgs, at jeg jobbet hard for å gjore noe med livet mitt. Jeg vet foreldrene mine var stolte av meg. Noen oppmuntrente ord var aldri langt unna, fordi de gikk med en konstant glede over situasjonen min. Heldigvis innså jeg mine feil og ga opp dette meningslose liv. Alle lonnsslaver her burde ta mot til seg og gå på trygd. Det vil få dem til å fole seg mye bedre, tenker jeg.
>>
>>60108104
What are you people scheming in this thread...
>>
>>60108024
>>60108098
>>60108153
>>60108232

Hva inn i helvete? Er dette et nytt episk megmeg jeg har gått glipp av?
>>
File: 8.png (22 KB, 381x400) Image search: [Google]
8.png
22 KB, 381x400
RÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ
>>
File: mfw10.png (6 KB, 390x470) Image search: [Google]
mfw10.png
6 KB, 390x470
>>60107884
>samarbeid for felles beste
>"villmenn"
>>
>>60108024

Jeg er enig i dette, faktisk. Det var en periode i livet mitt, for kanskje 6-7 år siden nå etter vgs, at jeg jobbet hard for å gjore noe med livet mitt. Jeg vet foreldrene mine var stolte av meg. Noen oppmuntrente ord var aldri langt unna, fordi de gikk med en konstant glede over situasjonen min. Heldigvis innså jeg mine feil og ga opp dette meningslose liv. Alle lonnsslaver her burde ta mot til seg og gå på trygd. Det vil få dem til å fole seg mye bedre, tenker jeg.
>>
File: 1464617424277.png (135 KB, 563x503) Image search: [Google]
1464617424277.png
135 KB, 563x503
>>60108553
>>
File: elling.jpg (8 KB, 320x240) Image search: [Google]
elling.jpg
8 KB, 320x240
> mamma fant runkefilla
>>
>>60108822
Fortell mer? En kompis av meg fikk alle de stive sokkene i klesvasken kommentert av morra hans for ikke så lenge siden. Fytti helvete så fælt det må være.
>>
File: 187840_v1.jpg (10 KB, 350x233) Image search: [Google]
187840_v1.jpg
10 KB, 350x233
>dfn jeg flytter i morgen
>>
Horer på lokalradionen
Politisk lokaldebatt om Kommunesammenslåing
Debattantene er en sentraliseringsidiot som benekter virkeligheten, mot en anti reform kjerring som vet hva reformer handler om fra regjeringens side.
Hvorfor ha politikere, vis de nekter å kommunisere?
>>
>>60108967
Fra hvor til hvor?
>>
Tror knullevennen min er klar for noe mer fåvæ. Burde jeg? Hun har kun hatt en partner foruten meg de siste fem årene. Tror hun kunne blitt en lojal jv fåvæ.
>>
>>60108822
Bestemoren til eksen min håndvasket genseren som jeg hadde fått all spermen min på, tilsynelatende uten å vite at den var nedspermet(håper jeg).
>>
>>60108984
knurr!!
>>
>>60109038
Lever bare en gang anonsen.
>>
>>60109003

Ostlandet til Bergen. Blir godt fåvæ
>>
>>60109078
Du dǿr bare en gang
>>
>>60109038
Brev rumpe (jeg mener hennes, men sier ikke nei takk til din heller)
>>
>>60109093
>Blir godt fåvæ

Fordi? Liker ikke Östlandet?
>>
>>60108955
>stive sokkene i klesvasken
Tor dere virkelig ha dem dit? Jeg bare kaster dem fåvæ
Greit å være på den sikre siden
>>
>>60109184
Hvem liker ǿstlandet egentlig?
>>
>>60109062
Du blogger bare en gang Antonsen
La livet være herlig!
>>
>>60109219
Ser ikke noe problem med Östlandet jeg.

Er ganske fint her så lenge man ikke bor i Oslo fåvæ.
>>
File: standard_knurr!!.jpg (101 KB, 650x318) Image search: [Google]
standard_knurr!!.jpg
101 KB, 650x318
>>60109238
>>
File: 1362313973635.jpg (16 KB, 565x515) Image search: [Google]
1362313973635.jpg
16 KB, 565x515
>>60109184

Joda, har bare masse venner i Bergen og nesten ingen her.
>>
>>60109265
>Er ganske fint her så lenge man ikke bor i Oslo fåvæ.
D-DU OGSÅ
>>
>>60109378
Skjönner. Du får ha det fint i ditt nye hjem da anonsen!
>>
>>60109423

Takker så mye!

Jeg må gjennom en 9 timers tog tur da, det blir mildt sagt ekstremt kjedelig.
Serverer de mat/alkohol på så lange togturer, folkens? Blir det småstopp hvor man kan strekke på beina og ta seg en royk? Ellers så tror jeg at jeg dor.
>>
File: Østre_Toten.jpg (1 MB, 2200x956) Image search: [Google]
Østre_Toten.jpg
1 MB, 2200x956
>>60109265
>ostlandsk landskap
>>
>>60109219

Hedmark og Oppland, samt indre deler av Buskerud, Sor-Trondelag og Akershus er de eneste akseptable fylkene å bo i, om du ikke er glad i vind, regn og negere.
>>
>>60109265

Oslo er fint så lenge du har råd til å bosette deg i ikke-sosialistiske nabolag.
>>
>>60109533
Syns det er koselig jeg. Selv bor jeg i Östfold, og det er mye skog her, noe jeg liker fordi jeg kan gå lange turer der.

Selvfölgelig så er det ikke så veldig pent sammenlignet med Gudbrandsdalen f.eks, men det har sin egen pittoreske fölelse.
>>
File: østlandetlengeleve.jpg (278 KB, 1920x960) Image search: [Google]
østlandetlengeleve.jpg
278 KB, 1920x960
>>60109533

>ostlandsk landskap
>>
File: l.jpg (218 KB, 1024x1365) Image search: [Google]
l.jpg
218 KB, 1024x1365
eg dǿyr litt inni meg av dette.
>>
File: Pris herren.jpg (348 KB, 1576x1194) Image search: [Google]
Pris herren.jpg
348 KB, 1576x1194
PRIS HERREN!
>>
>>60109784
Matematikken eller språket?
>>
Alle vet at å bo på flate jorder > å bo mellom en fjord og et fjell. Bakker og fjell er dritt de 360 dagene i året du ikke orker å gå fjelltur. Da er bevegelsesfriheten din begrenset til om du vil oppover eller nedover fjorden. Takke seg til Ostlandet, hvor man fritt kan bevege seg i de retninger man onsker, og ikke hanreies av hav og fjell.
>>
>>60109930
> antyder at tråden forlater gutterommet

Det er likeså greit å ha noe pent utenfor vinduet
>>
>>60109926
språket, selvfǿlgelig.
>>
File: Bjørkehornet 2.jpg (441 KB, 1600x1006) Image search: [Google]
Bjørkehornet 2.jpg
441 KB, 1600x1006
>>60109726
Lagret. Hvor er det?
>>
>>60110018

Osloanonene i tråden er notoriske normiser.
>>
>>60109726

Nærheten av Otta sdm
>>
>>60110040

Ringebu. Gudbrandsdalen er pent.
>>
Sitter og spiser sodd på boks som en eller annen arbeiderklassegutt. Foler meg fattig. Ikke er det godt heller.
>>
File: ATK_1783.jpg (813 KB, 1087x720) Image search: [Google]
ATK_1783.jpg
813 KB, 1087x720
Mye fint landskap på ostlandet.
>>
File: Fjell_i_Møre_og_Romsdal.png (440 KB, 793x637) Image search: [Google]
Fjell_i_Møre_og_Romsdal.png
440 KB, 793x637
>>60110266
Ganske fint for å være ostlandet. Har dog ca 1000 fjelltopper i fylket mitt som er penere.
>>
>>60110290
Hvorfor spiser du sodd på boks?
>>
>>60110341

Vi trenger ikke måle pikk i form av hjemlandskap, anon.
>>
>>60110393
Beklager, du har rett.
>>
1. Landsdel
2. Lengde på tissen din
3. Har du fått bruk for den

>Ostlandet
>16,5-17
>nei
>>
>>60110557

>Vest-afrika
>28
>ja
>>
File: 1384484011819.jpg (71 KB, 611x505) Image search: [Google]
1384484011819.jpg
71 KB, 611x505
>>60110635
>>
File: images.jpg (93 KB, 940x530) Image search: [Google]
images.jpg
93 KB, 940x530
Dette må være noe for dere som er så glade i kroplinger.
>>
>>60110557
1. Norrbotten
2. 15cm
3. Nei
>>
>>60111153
Hva i helvete?
>>
>>60109784
Er du lærer?
>>
Fikk ikke sove inatt, gutta
Greide ikke slutte å tenke på alle de tapte Norrön sagaene, fåvæ

Hva slags historier tror dere har blitt tapt?
>>
>>60111369
alle fåvæ
>>
File: ak.png (416 KB, 960x986) Image search: [Google]
ak.png
416 KB, 960x986
>>60111302
nei.

>>60111369
Magnus Lagabǿtes saga er stort sett tapt; kun noen korte fragmenter er bevart av den.
>>
File: 1464554452464.jpg (197 KB, 1413x683) Image search: [Google]
1464554452464.jpg
197 KB, 1413x683
>>60111369

Det kan jo hende det som er tapt suger også da.
>>
>>60111369
Historien om Oder som forlot Freyja
Hva skjedde med Vile og Ve
En lengre forklaring på de gudene som overlevde ragnarok

>>60111516
hvor finnes disse fragmentene?
>>
File: 1463087166726.gif (1 MB, 268x274) Image search: [Google]
1463087166726.gif
1 MB, 268x274
http://www.nrk.no/troms/atte-minutter-fiskelykke-1.12973849
>00:09
>>
>>60111649
http://www.heimskringla.no/wiki/Brot_úr_Magnúss_sögu_Lagabætis
>>
https://www.youtube.com/watch?v=A7-JOog5Q08

Hadde vært flott hvis vi fortsatt snakka sånn her. Kanskje vi kunne forstått islendingene da.
>>
>>60111839
Islandske låneord til Norge for å forene språkene våres som i de eldre tider NÅR?
>>
File: Týr.jpg (287 KB, 900x723) Image search: [Google]
Týr.jpg
287 KB, 900x723
Sigrúnar skalt kunna,
ef vilt sigr hafa,
ok rísta á hjalti hjǫrs,
sumar á véttrimum,
sumar á valbǫstum,
ok nęfna tysvar Tý.
>>
>>60111839
Foler en vis patriotiskere glede når jeg horer denne.
Er det rart?
>>
>>60112381
Ja
>>
>>60112381
Niae, bare fedora
>>
>>60112464
>>60112475
Men men vi er jo mesterrasen !
>>
File: tomhanks.jpg (23 KB, 400x250) Image search: [Google]
tomhanks.jpg
23 KB, 400x250
gutta... Muttern er blitt innlagt på sykehus gutta.. Vet ikke hvorfor enda. Hun har vært dårlig i ca. tre uker med diare. Den siste uka har hun ikke gjort annet enn å sove og være på dass.
>>
File: norgetabbe.png (47 KB, 200x254) Image search: [Google]
norgetabbe.png
47 KB, 200x254
>>60112381
Ikke hör på de som kaller deg fedora
En dag vil den norröne kultur bli stor i norge igjen!
>>
File: laffen, den norske pepe.png (232 KB, 1267x1134) Image search: [Google]
laffen, den norske pepe.png
232 KB, 1267x1134
>>60112584
Dæven
Kjenner en som hadde noe lignende i flere uker, kastet opp også
Legene fant aldri ut hva det var, men hun ble relativt frisk etterhvert
Mulig det er noe som driver og går?

Lykke til med det der
>>
>>60112584
Vi satser på at de finner ut hva som er galt med henne anon.
>>60112592
Heill Óðinn, sæl Óðinn
>>
>>60112584
Lykke til anon. Krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig.
>>
File: laff.png (686 KB, 1267x1134) Image search: [Google]
laff.png
686 KB, 1267x1134
>>60112697
>>
File: aasen.jpg (60 KB, 300x397) Image search: [Google]
aasen.jpg
60 KB, 300x397
>>60112261
sigr er et meget unikt ord; det er et hankjǿnnsord som fǿlger intetkjǿnnsbǿying. man forventer:
>sigr - sig - sigi - sigs el. sigar
men vi finner:
>sigr - sigr - sigri - sigrs
årsaken til uregelmessigheten er muligens at urgermanske *segaz faktisk var et intetkjǿnnsord; slik som med gotiske sigis. ("Ƕar ist sigis þein?" "Hvor er din seier?)
det er påfallende at dette substantivet ble maskulint både på norsk, tysk og gammelengelsk.

>>60112703
sæll trenger to l-er når du snakker om en mann.
>>
Har turister seg vill og do ofte i Norges natur ?
>>
>>60112703
You say sæl (hello) to women, Odin is a man so "hello Odin" would be sæll Óðinn with two L
>>
>>60113267
Nei. Ikke som jeg veit.
>>
>>60113265
>>60113395
Aha tusen takk gutta
>>60113267
Tyskere gjor det av og til.
>>
>>60113267
Ja, det skjer hvert år.
>>
>>60113414
Det har sked på Island, I was wondering because Norway is very mountainous and forested unlike Europe which is mostly just farmland
>>
>>60113267
"að villast" á norsku er "å gå seg vill"; "dǿr turister ofte av å gå seg ville i norsk natur?" já, gera þeir.
>>
>>60113267
Jepp, jeg blir en av dem i host
>>
>>60113763
lel
>>
>>60113468
sæll also means happy.
Hann var sæll = he was happy
>>
>>60113468
sæll (seitl) og sæl (seil) har forresten meget forskjellige uttaler hvis du prǿver å snakke islandsk, men ikke hvis du prǿver å snakke norrǿnt. (på norrǿnt blir forskjellen bare kort l vs. lang l.)
Thread replies: 255
Thread images: 117

banner
banner
[Boards: 3 / a / aco / adv / an / asp / b / biz / c / cgl / ck / cm / co / d / diy / e / fa / fit / g / gd / gif / h / hc / his / hm / hr / i / ic / int / jp / k / lgbt / lit / m / mlp / mu / n / news / o / out / p / po / pol / qa / r / r9k / s / s4s / sci / soc / sp / t / tg / toy / trash / trv / tv / u / v / vg / vp / vr / w / wg / wsg / wsr / x / y] [Home]

All trademarks and copyrights on this page are owned by their respective parties. Images uploaded are the responsibility of the Poster. Comments are owned by the Poster.
If a post contains personal/copyrighted/illegal content you can contact me at [email protected] with that post and thread number and it will be removed as soon as possible.
DMCA Content Takedown via dmca.com
All images are hosted on imgur.com, send takedown notices to them.
This is a 4chan archive - all of the content originated from them. If you need IP information for a Poster - you need to contact them. This website shows only archived content.