[Boards: 3 / a / aco / adv / an / asp / b / biz / c / cgl / ck / cm / co / d / diy / e / fa / fit / g / gd / gif / h / hc / his / hm / hr / i / ic / int / jp / k / lgbt / lit / m / mlp / mu / n / news / o / out / p / po / pol / qa / r / r9k / s / s4s / sci / soc / sp / t / tg / toy / trash / trv / tv / u / v / vg / vp / vr / w / wg / wsg / wsr / x / y ] [Home]
4chanarchives logo
/nederdraad/ Gaan we morgen ja of nee stemmen?
Images are sometimes not shown due to bandwidth/network limitations. Refreshing the page usually helps.
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
You are currently reading a thread in /b/ - Random

Thread replies: 139
Thread images: 15
File: Flag_of_the_Netherlands.svg.png (599 B, 270x180) Image search: [Google]
Flag_of_the_Netherlands.svg.png
599 B, 270x180
/nederdraad/

Gaan we morgen ja of nee stemmen?
>>
>>677842189
Gottverdomme kankerleijer
>>
Nee want kankerwerk
>>
je moeder
>>
>>677842274
Kankerflikker.
>>
>>677842189
sowieso nee

alle argumenten die ik heb gehoord om ja te stemmen liggen in de trant van: 'maar het is zo zielig voor oekraine'.
>>
>>677842444
>>677842274
>>677842307
Echt kanker mongool dit
>>
>>677842189
Misschien
>>
>>677842189
sowieso tegen
waarom?
de machthebbers zijn voor en ze proberen dit referendum te saboteren (sturende teksten bij stempassen, stempassen die niet aankomen, minder stemhokjes, eenzijdige propaganda op npo, downplayen ("het is maar een handelsverdrag") en tegelijkertijd bangmaken ("continentale crisis"))

als dit verdrag goed voor mij is, dan zouden de machthebbers met een eerlijk verhaal kunnen komen om mij te overtuigen en zouden ze geen achterbakse taktieken nodig hebben

ik vertrouw het zootje niet, dus tegen
>>
Sowieso tegen stemmen, puur alleen omdat de overheid zo graag wilt dat wij JA stemmen.
>>
>>677842444
trips have spoken
>>
Nee want dat is goed voor de kippen
>>
File: 1457997279554.png (820 KB, 640x1136) Image search: [Google]
1457997279554.png
820 KB, 640x1136
>>
Nee, ik heb er niks aan.
>>
>>677844459
Wat gaat zij doen vandaag?
>>
>>677842189
ik ben mn stembiljet kwijt
>>
Nee natuurlijk. Noem 1 ding dat die hele geldverslindende EU machine ooit goed gedaan heeft...
>>
Helemaal niet stemmen... Flikkers van GS kunnen allemaal de tering krijgen.
>>
Ik denk het wel. Geen idee wat ik ga stemmen eerlijk gezegd.
>>
>>677845386
> implicerend dat dit verdrag over geenstijl gaat
> implicerend dat geenstijl echt belang heeft bij de uitslag
> laat z'n gedrag bepalen door "Flikkers van GS"

hou op met dat kinderachtige gezeik en ga gewoon stemmen, flikker
>>
>>677845322
Ons de crisis in duiken
De politiek omkopen
Ons geld uitgeven aan arme oostblok landen


Sarcasm off
>>
>>677845386
Vieze krakkende "wereldverbeterende" kut-hippie.
>>
>>677845732
Niet alle kinderachtige mensen zijn flikkers.
En zeker niet alle flikkers zijn kinderachtig.

Anyways STEMMEN! DA'S PAS STOER!
https://www.youtube.com/watch?v=TS4G0gBbpB0
>>
File: watzydegy.png (1 MB, 736x889) Image search: [Google]
watzydegy.png
1 MB, 736x889
>>677842189
>>
>>677845192
duh, check dat décolleté

die gaat duidelijk naar een sollicitatiegesprek
>>
Ja beterr voor de economie van nederland
>>
>>677846444
geniaal
> opgeslagen
>>
gewoon gaan stemmen, maakt niet wat.
>>
>>677845386
Niet gaan stemmen is voor watjes.
Net als broeken.
>>
>>677846444
Prachtig dat ie eindelijk als pictogram te verkrijgen is.
>>
Wij zijn helemaal knettah
>>
>>677842189
> Gaat voor politiek advies naar /b/
MBO'er confirmed
>>
>>677850018
> implicerend dat nederdraden niet vol zitten met hoogopgeleide weledele denkers

kutpauper
>>
minder
>>
ja stemmen want ukraine is een kanker mooi land
>>
Kanker barça kut scheids
>>
>>677850843
Oekraïne. Dit is pot-vol-koffie wel een nederdraad ja!
>>
>>677842189
>ja stemmen niet omdat oekraine maar omdat fuck rusland
je zou dit soort kankerberedenering toch verwachten van het volk ipv de politiek en niet andersom
>>
Ik ga ja stemmen. Veel nee stemmers willen onvrede uiten tegenover de EU en dat is begrijpelijk maar daar wordt mijn inziens hier het verkeerde middel voor gebruikt. Het verdrag bevordert handel en zet een stap om dat rotte en corrupte Oekraine iets minder rot en corrupt te maken. Van een sterkere buur met meer gelijke normen en waarden kunnen we wel degelijk profiteren. Een opmaat naar lidmaatschap zie ik niet zitten, maar komt ook niet naar voren in dit verdrag. Er zijn eenzelfde verdragen met landen zo ver als Chili, waar zo'n toetreding nooit van toepassing zal zijn. Dat is een andere discussie, waar dit verdrag niet het slachtoffer van moet zijn maar apart moet worden uitgevochten.
>>
Ik ga ja stemme, het gaat om een handelsverdracht toch? niets meer niets minder xD
>>
>>677852027
>Het verdrag bevordert handel
niet waar; het handelsverdrag staat los van het associatieverdrag en is al ingegaan
>>
>>677842744
Dude wij verdienen er ook gewoon lekker geld aan. Nederland is een handelsland, waarom zouden wij in godsnaam tegen een handelsverdrag stemmen. Vuile poetinknuffelaar.
>>
>>677852884
Het staat er niet los van maar is er een groot onderdeel van. Dat is inderdaad al ingegaan.
>>
94% van de oostelijke helft van oekraïne is tegen het verdrag
maar wie weet, misschien zijn deze etnische russen nog wel te "overtuigen" op één of andere manier :^)
>>
File: 1457480580661.jpg (59 KB, 300x204) Image search: [Google]
1457480580661.jpg
59 KB, 300x204
Wtf doe ik hier. Ik was eerst tegen. Toen maakte wat mensne goede opmerkingen om coruptie te helpen voorkomen moet je juist de goede mense ondersteuen, dus dat verdrag zorgt voor meer handel en contact. Dan wil het volk daar wel beter worden met het westen. ... Toen... Kwam ik op 4chan en bedacht ik me.... Kanker europa, kanker rutte, tgaat zowiezo niet goed... Mh17 shit en rutte maakt er geen werk van. Euro crisis plus isis. Wtf wel verdacht moeilijke overtuigingen van het ja kamp. Nee is eigenlijk best logies, zeker omdat dit "slechts een advies" is... Dus als de 30% tegen is, dan kan rutte het nog steeds negeren... Zal ie dat doen? Lijk mij spannender dan deze uitslag. Hoop 2 dingen. Genoeg stemmers (dus stem mofos) en een regering die wtf dit advies maar eens moet opvolgen. ... Shit nu denkbik toch tegen te zijn. Btw, dat rondje gewoon rood maken of kruisje. Niks ingewikkelds doen. U focking know the drill
>>
>>677846576
Hahaha kanker
>>
Als we nou ja stemmen, kunnen die Oekraïners hierheen verhuizen en ons helpen die moslims te verjagen.
>>
Gewoon voor stemmen niet huilen. Zonder dit overbodige referendum, wat een paar miljoen kost, was Nederland er zonder enig gezeik ook mee akkoord gegaan. Dus ga gewoon even voor stemmen want ik heb geen zin om voor iedere aandacht trekker zoals GeenStijl straks naar de stembus te gaan.
>>
>>677852027
>Het verdrag bevordert handel en zet een stap om dat rotte en corrupte Oekraine iets minder rot en corrupt te maken
Je wil je inmengen met een goedkoper land dat onder dusdanige omstandigheden werkt dat je het kan zien als oneerlijke concurrentie, en daar vervolgens tevens geld naar toe sturen want "muh corruptie"?
Weet je het zeker? Polen was ook goedkoop, maar in ieder geval niet zo corrupt en kreeg/vroeg dan ook geen miljardensteun.
>>
>>677853451
Ik hoop niet dat je nee gaat stemmen puur en allen omdat je wil zien hoe de regering er mee om zal gaan.
>>
Post is ff wat lekkere nederlandse slettendan
>>
wat een kanker draad dit
>>
>>677853866
Ik wilde je moeder posten maar ze is zo dik dat ze niet op de foto kan.
>>
De EU is toch tijdelijk. Over een jaartje komt generaal Trump ons veroveren.
>>
>>677854019
>>677853866
>Een semi-serieuze discussie
>op /b/
>in een nederdraad
beseffen jullie wel hoe kankerzeldzaam dit is? :')
>>
>>677854071
Try harder
>>
>>677854071
kanker
>>
>>677854158
zeldzamer dan shiny charizard?
>>
>>677853835
nergens in dit verdrag komt naar voren dat er een miljardensteun naar Oekraine moet. Er gaat wel een hoop geld die kant op, maar dat is zaak buiten dit verdrag en daar stem je morgen ook niet over. Die stroom was/is er al.
Wel maak je met dit verdrag afspraken om de markt naar Europese standaarden te trekken. Dat is een moeizaam en lange-termijn plan, maar wel bevorderlijk.
>>
Waar staat nederdraad nou eigenlijk voor?
>Inb4 kanker
>>
>>677854158
Zuigt dat er geen Nederlanders op /pol/ en /soc/ zitten. Gelukkig kunnen moderatoren geen nederlands.
>>
>>677854392
kanker
>>
>>677854392
Tieten, met een beetje geluk van iemand uit de buurt.
>>
>>677842189
MINDER MINDER MINDER
>>
>>677854562
Seems legit.
>>
>>677854392
https://youtu.be/lSBBv43iQGg
>>
>>677854615
>minder van dit soort mensen
>>
>>677854615
HAHAHA XD!!!!!!!!!!!!! HHAHHA *le SO PHANNY FACE!!! XDXXX XD XDXD MY SIDES ARE TOOOOOP KEKE X!!1!!!!one11e!!!!
>>
File: 1457994662378.jpg (426 KB, 800x1200) Image search: [Google]
1457994662378.jpg
426 KB, 800x1200
>>677853840
Ik wil ze best helpen, vooral die in het westen. Die handel is er al, en een nee maakt het mischien niet beter. Europa slopen heeft geen zin, maar tegenwerken staat ons ook niet goed binne de eu. Duitsland en frankrijk zulls vast heel trots en jaloers zijn op ons referendum bij een nee... Not. Dus denk nog steeds dat ik voor ben... Maar dat nee kamp is zo verleidelijk. Vast die bijdehandte mbo puber diep in mij.. focking 30 en hbo... Shit
>>
>>677855006
Heb je nog meer "argumenten"?
>>
kankergeenstijl dat wanhopig grijpt naar een hoopje relevantie door het land een boel geld te kosten
stem niet als je enig verstand hebt
>>
Ben zo moe van al dat Oekrainegezeik, alle kanten zijn klootzakken.

Stem je ja? Nederlandhatende kankerlijer, schaap, jaknikker van Rutte en Juncker

Stem je nee? Moeilijkdoend kankerkind die waarschijnlijk z'n beslissing puur motiveerd uit anti EU sentiment (wat kkretarded is van vrijhandelsregels van de EU leveren zo kankerveel geld op, is gewoon efit), maar volgens het ja kamp ben je dan ook een Poetinknuffelaar wat ook een drogredenering en loze dreiging is.

Als je niet stemt ben je een slappe lul zonder mening en moet je opkankeren want democratie jwzzzz volk aan de macht, boeie dat t volk kaaankerdom is.

In the end zijn er tbh goede argument both voor en tegen, maar als hier nee op wordt gestemd met een voldoende opkomst zal men dit als een excuus gebruiken om over meer en meer te gaan zeiken zonder dat ze de (mogelijke) schade van hun attention seeking tantrums zien. T zet een precedent dat mensen met zeiken hun zin krijgen ook al hebben ze geen flauw idee waar t over gaat.

Wat mij betreft is de optimale uitkomst gewoon dat de 30% niet wordt bereikt zodat men niet zo snel puur om te zeiken de geldverspelling dat een referendum als dit is in gang zet, anders zal een ja-stem hetzelfde bereiken maar een ja stem lijkt me helaas onwaarschijnlijk.

Korte samenvatting, er zijn goede argumenten voor beide kanten maar het nee kamp is gewoon 75% kankerdomme huilebalken. Kom maar op met de haat.
>>
File: Screenshot_2016-03-27-19-59-30.png (411 KB, 960x540) Image search: [Google]
Screenshot_2016-03-27-19-59-30.png
411 KB, 960x540
Belgendraad
>>
Purmer, van school. No nudes. Cosplay... *kuch*
>>
>>677855168
>relevantie
Nee.. Amdere hier verwoorde het weer beter. Mn kanker hoofd is autie. Zo, gezegd. Vertel mij maar waarom ja moet stemmen.
>>
>>677855200
>>677855213
De prognose is vooralsnog een voldoende opkomst voor geldigheid. Dus je zult toch het beste gebaat zijn bij een stem.
>>
>>677855954
Er moet echt een hogere grens komen. 50% op zn minst.
>>
>>677855865
"argumenten"
>Zoals die foto van net.
>>
>>677852027
>Er zijn eenzelfde verdragen met landen zo ver als Chili, waar zo'n toetreding nooit van toepassing zal zijn.
Maar hoeveel van de landen *in europa* die eerst een handelsverdrag kregen kwamen daarna in de eu?
Serieuze vraag, ik heb geen idee maar het is wel heel doorzichtig dat de voor-politici het steeds over landen aan de andere kant van de wereld hebben IMO.
>>
>>677842744
Lekker je eigen onderzoekje gedaan. Goed bezig, laat het denken maar aan andere over als je dat zelf te moeilijk vind. Alsjeblieft steek je stempas in de hens en ga lekker rukken morgen.
>>
File: 593251630726464.jpg (106 KB, 720x717) Image search: [Google]
593251630726464.jpg
106 KB, 720x717
>>677856518
Niet van die blonde (bron:4chan), en dit is victoria, mn fb. Grote tietn. Helaas(?) duits
>>
>>677856096
Waarom?
>>
>>677856970
Met fb bedoel je fuckbuddy?
Als je pics wil dumpen zal ik een kaarsje voor je opsteken. Ik heb op gekkere dingen gerukt.
>>
>>677857060
30% kan je imo niet de mening van het volk noemen
>>
>>677857409
Daarom moet er ook een stemplicht komen
>>
>>677857498
Dat zou t zeker ook oplossen ja, lekker als in Australie doen, boete voor mensen die te lui zijn.
>>
>>677856725
We hebben al 30 jaar een associatie overeenkomst met Turkije, en nog totaal geen sprake van lidmaatschappij bij de EU
>>
>>677856725
Turkije en Marokko hebben zulke verdragen gesloten zo'n tiental jaar geleden. Turkije had geloof ik een clausule aangaande toetreding, maar daar zijn nooit verdere stappen toe ondernomen omdat het redelijk ongewenst wordt geacht. Kroatie heeft zo'n verdrag gesloten en is later wel toegetreden, maar die had in eerste instantie dan ook een uitgebreider punt in het verdrag die daar toe aanzette - iets wat nu ontbreekt.

Het is zeker niet uitgesloten dat een van de partijen in een later stadium alsnog poogt tot lidmaatschap onderhandelingen, maar het is hier nog niet aan de orde en het om die reden afschieten zou dan ook te vroeg/misplaatst zijn.
>>
>>677854292
>nergens in dit verdrag komt naar voren dat er een miljardensteun naar Oekraine moet. Er gaat wel een hoop geld die kant op, maar dat is zaak buiten dit verdrag en daar stem je morgen ook niet over. Die stroom was/is er al.
>Wel maak je met dit verdrag afspraken om de markt naar Europese standaarden te trekken. Dat is een moeizaam en lange-termijn plan, maar wel bevorderlijk.
Het associatieverdrag beloofd toch economische en militaire steun?
>>
Maar eh.. kanker?
>>
>>677858077
kanker kanker kanker zooi, homo's met hun stemmen ik stem alleen PVV
>>
>>677845192
poepen
>>
>>677858010
Nee, alle twee niet. Het gels sat er naartoe gaat komt uit een pot van de EU, waar wij aan mee betalen via belastingsgeld. Dat geld kon ook even goed baar Griekenalnd gaan bijvoorbeeld. Het geld komt dus niet direct uit Nederland speciaal voor Oekraine. Daarbij is er geen militaire steun beloofd.
>>
File: obama.gif (743 KB, 245x140) Image search: [Google]
obama.gif
743 KB, 245x140
Heh, democratie zeggen ze
>>
iemand nog geile chicks uit 030 sturen?
>>
>>677858387
Ina van 53, zeker 33 jaar lang kunnen trainen met pijpen en godverdomme wat kan ze 't goed.
>>
File: 1459892317805.gif (3 MB, 203x270) Image search: [Google]
1459892317805.gif
3 MB, 203x270
>>677858385
>>
File: Koni.jpg (40 KB, 607x567) Image search: [Google]
Koni.jpg
40 KB, 607x567
check mijn dubbletten
>>
File: LE Pepe.gif (1 MB, 305x360) Image search: [Google]
LE Pepe.gif
1 MB, 305x360
>>677858580
>>677858387
>>
>>677858580
kanker lief
>>
>>677857792
>>677857805
Bedankt voor de info anoniempjes.
>>
Ik stem nee.
>>
>>677858010

De Eu en Oekraine willen samenwerken op het gebied van justitie en veiligheid om de rechtsstaat en de handhaving van mensenrechten in Oekraine te versterken. Ze willen informatie uit gaan wisselen over de bestrijding van terrorisme, de strijd tegen wapenhandel en tegen witwassen van geld.
Ze beloofd geen economische steun, maar wil de markt daar en de nodige wetgeving afstemmen op Europese normen.
Verder willen ze samenwerken om illegale migratie en mensensmokkel tegen te gaan en moet de economische regelgeving naar Europese waarden getrokken worden.
>>
Ik ben voor alle goede dingen die mensen zeggen dat het verdrag zal bewerkstelligen.

Ik ben tegen alle slechte dingen die ik in het verdrag en daaromheen heb gezien.

Daarom ben ik tegen het verdrag en stem ik morgen tegen.
>>
>>
>>677859240
aanvullend word er wel gesproken over samenwerking op militair gebied, maar anders dan de NAVO is de EU geen militair orgaan. De partijen willen in het kader met name samenwerken via een 'versterkte deelname aan civiele en militaire operaties inzake crisisbeheer'.
>>
neuken in de keuken
>>
>>677858343

>Daarbij is er militaire steun beloofd

Artikel 10. Conflictpreventie, crisisbeheer en militair-technische samenwerking Treedt in werking op een nader te bepalen tijdstip]

1 De partijen intensiveren de praktische samenwerking op het vlak van conflictpreventie en crisisbeheer, in het bijzonder met het oog op versterkte deelname van Oekraïne aan civiele en militaire operaties inzake crisisbeheer onder leiding van de EU en aan oefeningen en opleidingen, ook die in het kader van het gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid (GVDB).

2 Samenwerking op dit gebied wordt gebaseerd op regelingen en afspraken tussen de EU en Oekraïne over raadpleging en samenwerking op het vlak van crisisbeheer.

3 De partijen onderzoeken mogelijke samenwerking op militair of technologisch vlak. Oekraïne en het Europees Defensieagentschap (EDA) onderhouden nauwe contacten over de verbetering van de militaire capaciteit, ook op technologisch vlak.

http://wetten.overheid.nl/BWBV0006389/2014-06-27#Verdrag_Verdragtekst_1_TiteldeelII_Artikel10

Nu kun je stellen dat dit gaat over de EU en niet specifiek Nederland, maar dat komt uiteindelijk indirect dan toch ook van ons uit? Of gaat het om de nuance "onderzoek doen naar" i.p.v een concrete toezegging?
>>
>>677859533
>Ik ben tegen alle slechte dingen die ik in het verdrag en daaromheen heb gezien

Zou je kunnen benoemen welke dingen dat zijn en waarom je dus nee stemt?
>>
>>677859659
Na t koken lekker beuken, op mijn witte indesit lekker neuken. Hans filmt hoe Jamal gaat beuken.
>>
Je stem maakt toch geen kanker uit met die wazige kanker regering
>>
>>677859893
Neuken in de keuken (if it is correct) is the only dutch I know
>>
>>677842189

Ukrainian here. Take it seriously.

If you don't accept us tomorrow, we will prepare a surprise for you in the next year's. It will blow your minds.
>>
>>677857498
Kanker op man, alsof mensen tegenwoordig nog niet druk genoeg zijn.
>hallo, wij zijn een stel mongolen dat graag ruzie trapt. Daarom moeten jullie nu allemaal stemmen over iets waar jullie nog nooit van gehoord hebben anders krijgen we nog meer geld van jullie.
Boete is zo'n onzin, zo'n debiel referendum houden kost meer geld dan dat je binnen krijgt met het kaalplukken van chemokippen.
>>
>>677859795
Alsof dat slecht is. Het Victoria Cross wordt in GB nog steeds geslagen uit het metaal van een kanon dat in de krimoorlog is verkregen op de russen. Het metaal is bijna op. De russen hebbende Krim bezet. Heeft GB tenminste een excuus om een extra kanon te gaan halen.
>>
>stem JA/stem niet, steun Rutte
>stem NEE, steun GeenStijl
wat moet ik hier nu mee
>>
>>677859838
Een van mijn belangrijkste conclusies vind ik de volgende:

Oekraine is het meest corrupte land van Europa en een van de corruptste landen van de wereld. Dit krijgt een associatieverdrag om dit te bestrijden.

Kroatië heeft een EU lidmaatschap sinds 2013. Het was en is een corrupt land en is sindsdien corrupter geworden.


Nu, als een land dat minder corrupt is dan Oekraine corrupter geworden is ondanks een sterker middel dan een associatieverdrag, hoe moet een zwakker associatieverdrag dan corruptie bestrijden in een corrupter land?


De huidige president van Oekraine, daar medegeplaatst dankzij de EU, is corrupt ter waarde van honderden millioenen euros. Niet echt veelbelovend.


Dat is denk ik een van de belangrijkste redenen dat ik tegen ga stemmen.
>>
>>677842189

Stemmen? hahaha, krijg de kanker. Fuck stemmen en fuck democratie.

Absolute monarchie of opkankeren.
>>
Een aantal redenen waarom ik tegen ga stemmen:

Ze zeggen: "Het is goed voor de handel"
1) Dit deel van het verdrag is al in gegaan en stemmen we niet over
2) Oekraine heeft een economie ter grootte van Noord Holland, 0.018%, niet bijzonder groot.

Ze zeggen: "Het is goed voor een stabiele buitengrens aan Europa"
Maar er heerst een burgeroorlog vanwege dit verdrag. Niet bepaald stabiel.

Ze zeggen: "Het is goed tegen corruptie"
1) De president van Oekraine sluist honderden milioenen weg voor belastingonderduiking.
2) Kroatie heeft een EU lidmaatschap en is sindsdien corrupter geworden. Een zwakker associatieverdrag kan lang niet zoveel bewerkstellen.
3) De EU is zelf super corrupt.

Ze zeggen: "Oekraine wil het zelf"
1) Oekraine is in burgeroorlog vanwege dit verdrag, dus niet iedereen wil het. Duizenden zijn naar Rusland gevlucht, nier naar de EU.
2) Dit referendum gaat over wat wij willen, niet over wat Oekraine wil.

Ze zeggen: "Het is goed voor mensenrechten"
1) Oekraine heeft kinderarbeid.
2) Oekraine heeft een enorm mensen en vrouwenhandel netwerk.
3) Homos e.d. andere minderheden lopen enorm risico in Oekraine.
4) Een verdrag zal deze sociale en culturele normen niet veranderen.

Extra argumenten:
+ Er zitten letterlijke neonazi's in het parlement. Wij hebben ook neonazi's in ons land maar die worden weggelachen. Daar zitten ze in de politiek.

+ Amerikaanse bedrijven hebben enorm belang bij dit verdrag. O.a. militaire bedrijven die wapens naar de grens met Rusland willen verschepen.

+ Bedrijven in Oekraine zullen niet voldoen aan EU eisen waar Nederlandse bedrijven wel aan moeten voldoen.
Hierdoor onstaat enorme oneerlijke concurrentie en krijgen we producten die niet aan onze standaarden voldoen.

Er zijn nog wel meer argumenten maar dit is mijn lijstje zo uit mijn hoofd. En dit is alleen wat met Oekraine heeft te maken en nog niet eens al de onzin om het referendum zelf.
>>
>>677860112
Kk is op gekke megooltje
>>
>>677860208
Ik ben niet zo optimistisch over onze kans tegen Rusland oetz.
>>
>>677860030
well fuck off then
>>
>>677860112
A lot of Dutch folk are in support of your country, even those opposing the association treaty. We're in favour of helping you, just not by the means proposed in the treaty.
>>
File: 66381.jpg (35 KB, 460x460) Image search: [Google]
66381.jpg
35 KB, 460x460
Kanker domme kanker idioten de overheid heeft allang een beslissing gemaakt, stemmen heeft geen nut in dit kankerland het is gewoon schijn alsof we het maar goed hebben. Kanker corrupte kanker ko rommel
>>
File: 1387324589412.gif (993 KB, 250x250) Image search: [Google]
1387324589412.gif
993 KB, 250x250
>>677860751
>mensen en vrouwenhandel
koek
>>
>>677854478
Genoeg tandpasta op /pol/
>>
>>677860933
GB was ook niet zo optimistisch tegenover Hitler, maar dat is ze ook gelukt. Een paar bataljons aan Spitfires en die britten komen tot Siberië als ze er zin in hebben. Wij hoeven Niet meer dan een paar kratten bier als bedankje te sturen en klaar is kees.
>>
>>677861412
Maar Hitler doodde uiteindelijk Hitler, niet GB.
>>
>>677853175
>>677856774
Als mederland nee zegt, wordt het alleen opnieuw besproken. De positieve dkngen zullen dan niet verdwijnen want niemand wil positieve dingen weg. De negatieve dingen zullen dan juist wat meer aandacht krijgen.
>>
>>677860751
Volgens de corruptie-index van Transparancy International is Kroatië minder corrupt geworden in de 3 jaar dat het bij de EU zit.

Overigens is Italië nog corrupter dan Oekraïne daar mag ook wel eens wat aan gedaan worden.
>>
>>677861674
Kan toch ook met poetin gebeuren? Binnen twee weken wordt zijn geld wel bevroren na dat panama gedoe en wat heeft ie dan nog? Hij moet al zijn loyaliteit inkopen.
>>
>>677861913
Maar Italië kocht begin jaren '60 bijna Russisch gas i.p.v. Nedergas. We moesten ze dus wel tevreden houden.
>>
>>677861166
Klopt. Kom toch maar effe stemmen voor diegenen die nog wel hoop hebben. We hebben 4 miljoen mensen nodig.
>>
>>677860751
>1) Dit deel van het verdrag is al in gegaan en stemmen we niet over
dat het al ingegaan is betekent niet dat we er niet over stemmen, het is immers onderdeel van het verdrag. Het bemoeilijkt alleen de procedure mocht er een nee uitkomen en de politiek zou het volgen. We hebben onze handtekening gezet, maar krabbelen nu terug. Gezichtsverlies alom.

>Maar er heerst een burgeroorlog vanwege dit verdrag. Niet bepaald stabiel.
Dat vind ik wel erg kort door de bocht en onjuist. Dat er geopolitiek getouwtrek bezig is ontken ik niet, maar om dit verdrag de schuld te geven vind ik misplaatst. De jongere generatie in dat land heeft de ogen naar het Westen, Rusland(-georienteerden) reageren. Daar is dit verdrag geen aanleiding van.

>"Het is goed tegen corruptie"
Amper 3 jaar na dato is wel erg kort om daar over te oordelen. Een verandering van systeem etc. gaat niet over een nacht ijs. Dat zal een lang en moeizaam proces zijn met tegenvallers.

>"Het is goed voor mensenrechten"
>Oekraine heeft deze niet
Daarom is zo'n verdrag juist goed, om eisen te stellen en die rechten op den duur te verbeteren.

>+ Bedrijven in Oekraine zullen niet voldoen aan EU eisen waar Nederlandse bedrijven wel aan moeten voldoen.
Als producten niet aan Europese eisen voldoen, kunnen ze uiteraard de markt niet op. Dit is juist een aanzet om de Oekraiense kwaliteit te verbeteren en aan te zetten tot onze eisen.
>>
>>677861947
>en wat heeft ie dan nog?
...China? Nucleair speelgoed? Een leger?
>>
>>677862195
In zo'n corrupt land als in Oekraine zijn er vast wel mensen die even je product willen goedkeuren voor een vriendenprijsje. Maar je daar maar niet druk om.

Waarom stellen we niet ontzettend veel eisen voordat we dit verdrag aanbieden? Waarom niet zeggen: "Als jullie je rommel hebben opgeruimt mogen jullie ook bij ons clubje". Desnoods kunnen we ze daarbij helpen, maar niet middels dit kankercontract.
>>
>>677862640
>Waarom stellen we niet ontzettend veel eisen voordat we dit verdrag aanbieden? Waarom niet zeggen: "Als jullie je rommel hebben opgeruimt mogen jullie ook bij ons clubje". Desnoods kunnen we ze daarbij helpen, maar niet middels dit kankercontract.

Bedoeling is om die bende een beetje stabiel te krijgen aan onze buitengrenzen en dat met dit verdrag die rotzooi wat sneller wordt opgeruimd. Probleem is dat het ook erg afhankelijk is van Rusland of dat gebeurt of niet. Zou me niets verbazen als over 10 jaar het land in 2 delen is opgesplitst.
>>
>>677862640
ja precies dit dus. ze kunnen wel zeggen van het gaat helpen om corruptie tegen te gaan maar die shit gaat niet binnen een jaar of 2 maar dat zijn wel meerdere jaren waar wij er last van hebben.
>>
>>677862640
En ik ga er vanuit dat zo'n product niet op de Nederlandse markt verschijnt zonder eigen test. En dat bij dergelijke corruptie maatregelen genomen worden (waar dit verdrag toe uitnodigt).

Ik denk dat we met dit verdrag al veel eisen stellen. De EU is net zo gebaat bij een schoner en opgeruimder Oekraine en moet zich bereid opstellen (middels zo'n verdrag) daar aan mee te werken. Actief samenwerken op dat vlak zal vele malen productiever zijn dan zeggen 'los dat maar op'.
Thread replies: 139
Thread images: 15

banner
banner
[Boards: 3 / a / aco / adv / an / asp / b / biz / c / cgl / ck / cm / co / d / diy / e / fa / fit / g / gd / gif / h / hc / his / hm / hr / i / ic / int / jp / k / lgbt / lit / m / mlp / mu / n / news / o / out / p / po / pol / qa / r / r9k / s / s4s / sci / soc / sp / t / tg / toy / trash / trv / tv / u / v / vg / vp / vr / w / wg / wsg / wsr / x / y] [Home]

All trademarks and copyrights on this page are owned by their respective parties. Images uploaded are the responsibility of the Poster. Comments are owned by the Poster.
If a post contains personal/copyrighted/illegal content you can contact me at [email protected] with that post and thread number and it will be removed as soon as possible.
DMCA Content Takedown via dmca.com
All images are hosted on imgur.com, send takedown notices to them.
This is a 4chan archive - all of the content originated from them. If you need IP information for a Poster - you need to contact them. This website shows only archived content.